Hayatımı kolaylaştıran uygulamalar

Son zamanlarda yeni yıla girerken yeni yıl hedeflerini yayınlama şeklinde bir trend başladı. Çok takdir ettiğim bir şey; fakat benim henüz böyle bir şeye cesaretim yok, şu an için hedeflerimi kendime saklayayım 🙂  Fakat farklı hedeflere aynı araçlarla gidebiliriz diye düşünüyorum 🙂 Kullanmış olduğum bazı uygulamaları paylaşmak istedim, bazısı tam olarak uygulama da sayılmaz fakat yine de hayatımı kolaylaştırdıklarını düşündüğüm için ekledim.

Evernote
Tabi ki ilk sırada Evernote olacaktı. Elim, kolum her şeyim. Not yazma aracı; fakat basit bir not yazma aracı değil. Ben gittiğim toplantıların, konferansların notlarını, arşivlemek istediğim her türlü notu burada tutuyorum. Ve tabi ki yapmış olduğum günlük planların takibini de buradan yapıyorum. Bir nevi günlük yerine kullanıyorum. Evernote’da notlarınızı dosyalara bölebiliyorsunuz. Notlarınızın içerisinde tablolar oluşturabiliyorsunuz, dosya yükleyebiliyorsunuz. Notlarınızda etiketlendirme yapabiliyorsunuz. Telefonunuzdan, bilgisayarınızdan, tabletinizden kullanabiliyorsunuz. Tarayıcınıza eklediğiniz Evernote Web Clipper eklentisi ile de web’de gördüklerinizi Evernote’a gönderebiliyorsunuz. Sanırım Evernote’u anlatmak için ayrı bir başlık açmak lazım. Neyse ki Serdar Kuzuloğlu bu konuda imdadımıza yetişiyor.

Pocket
Daha sonra okurum, izlerim dediğimiz bağlantıları bir arada tutmak için süper bir uygulama. Web tarayıcınıza eklenti olarak ekleyebiliyorsunuz ve bulunduğunuz sayfayı istediğiniz tag’le kaydedebiliyorsunuz. Kaydettiğiniz sayfaları okuduktan sonra arşivleyebiliyorsunuz. Mobile de senkronizasyonu var.

Bu uygulamada ‘erteleme hastalığı’na yakalanmamak için günlük olarak pocket’e atılan x kadar gönderiye bakma gibi bir karar almakta fayda var 🙂

ColorNote
Bu telefonda kullandığım oldukça basit bir arayüzü olan not alma uygulaması. Notlarınızı istediğiniz şekilde renklendirebiliyorsunuz, hatırlatma alarmı kurabiliyorsunuz. Basit ve kullanışlı olması sebebiyle Google Takvim yerine çoğunlukla bunu tercih ediyorum.

Google Alerts
Google’ın sunduğu bu özellik sayesinde günlük olarak (isteğe göre haftalık) bilgilenmek istediğiniz konularda mail almanızı sağlayan bir uygulama. Tüm sayfaları getirmese de o gün için popüler olanlardan haberiniz olmasını sağlıyor. Tabi internet dünyasında ünü olan kişiler kendi isimlerini ekleyip ‘kim benim hakkımda ne demiş’in bilgisini de alabilir 🙂

Google Çeviri
Chrome’a eklenti olarak eklediğiniz Google Çeviri sayesinde web’de gezinirken karşılaştığınız yabancı kelimelerin translate sayfasına gitmeden anlamlarını görebiliyorsunuz. Metin okuma hızınızı arttırıyor bir bakıma.

Gmail Renkli Etiketlendirme
Gmail’de gelen kutunuzdaki maillere bir etiket atayabiliyorsunuz. Aynı başlık altında birden fazla etiketlendirme de yapabiliyorsunuz. Etiketlediğiniz mailleri gelen kutunuzda da tutabiliyorsunuz, etiketin olduğu klasöre de taşıyabiliyorsunuz. Buraya kadar olanları herkes biliyor. Fakat gmail’de renkli etiketlendirme olayını sanırım çok az kişi biliyordur. Etiketinizin üzerine geldiğinizde sağ tarafında görülen ok işaretine tıkladığınızda çıkan seçeneklerde Etiket Rengi’nizi değiştirebiliyor ve gelen kutunuzda aynı etikete sahip maillerinizi rahatlıkla görebiliyorsunuz. Görünürlüğü inanılmaz kolaylaştırıyor ve gmail’inizi çok tatlı bir hale getiriyor 🙂

Karalama Defteri
Evet bu teknolojik bir şey değil ama benim olmazsa olmazlarımdan. Çalışma masamın üzerinde her zaman sabit bir defter bulunur. Kafamdakileri boşaltmak için sürekli olarak yazarım. Aklıma gelen fikirleri, yapmak istediklerimi, hayallerimi… Bu defterin en önemli özelliği düzenli olmaması 🙂 Mesele beyni sakinleştirmek. Bazısı bunu çizerek yapar, bazısı film izleyerek. Ben de yazarak ve plan yaparak rahatlayan insanlardanım. Uygulamam ya da uygulamamamın bir önemi yok. Ben yazınca yapmış kadar rahatlıyorum 🙂 Bu defterin en güzel yanı ise geriye dönüp baktığımda uygulanabilir onlarca fikrin, hayalin, umudun birikmiş olması.

Ayrıca Barış Özcan’ın “Zinciri Kırma” prensibi için Rewire ve Goal Tricker uygulamalarını öneririm. Evernote’da tablo çizme özelliği sayesinde ben gerek duymuyorum.

Kullandıklarım bunlarla sınırlı değil ama olmazsa olmazlarım bunlar. Anlattığım uygulamalarla alakalı herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım. Sizin de kullandığınız küçük de olsa işlevsel uygulamalar varsa paylaşırsanız çok memnun olurum 🙂

Bir Cevap Yazın

